Az Aston Martin a 110. évfordulója alkalmából bemutatta a Valour-t, egy látványos, ultra-exkluzív különkiadást, amely az orrmotoros sportkocsik hosszú hagyományainak tiszteletére készült.
A Valour kifejezetten azokat célozza meg, akik élvezik az igazán bevállalós vezetési élményt, és a korszakalkotó teljesítmény és ösztönzés iránti elkötelezettsége felülmúlhatatlan. Az egyetlen kézi sebességváltóval kapható V12-es orrmotoros sportautó, amelynek purista megközelítése egyedülálló 2023-ban, és izgalmas tisztelgés a vezetés aranykorának.
E gazdag örökség által motiválva a Valour a legmodernebb technológiák, módszerek és anyagok felhasználásával valósult meg. A Valour egyszerre dicsőséges visszatekintés és kortárs remekmű, az Aston Martin múltjának és jelenének legjobbja, és az eredeti V8 Vantage és a csodálatos Vantage-alapú RHAM/1 „Muncher” Le Mans-i versenyautó 1980-as évjáratából merít ihletet.
Az Aston Martin a 110. évfordulója alkalmából bemutatta a Valour-t, egy látványos, ultra-exkluzív különkiadást, amelyet az elsőkerék-hajtású sportkocsik hosszú hagyományai előtt tisztelegve építettek.
A mindössze 110 darabra korlátozott gyártású Valourban az epikus, 715 LE/753 Nm teljesítményű, ikerturbófeltöltős 5,2 literes V12-es motort most először kombinálják egyedi hatfokozatú kézi váltóval. Az egyedülálló hajtáslánc-kalibrációnak köszönhetően a Valour hatalmas teljesítménye és nyomatéka minden sebességfokozatban teljes teljesítményt és maximális kontrollt biztosít a vezetőnek. A mechanikus sperrdifferenciálmű fokozza az autó és a vezető közötti közvetlen analóg kapcsolat érzését, míg az elektronikus kipörgés- és stabilitásszabályozó rendszerek, valamint az egyedi vezetési üzemmódok aprólékosan megítélt gázreakciót, nyomatékkezelést és hangkaraktert kínálnak.
A Valour, amely mindenekelőtt utcai autó, dinamikus tulajdonságait hangsúlyozva egyedi felfüggesztést kapott, adaptív lengéscsillapítókkal, rugókkal és kipörgésgátlókkal, amelyeket kifejezetten az autóra hangoltak, míg a kerékbeállítás geometriája külön dőlésszög-, futómű- és lábujjbeállításokkal rendelkezik, biztosítva a feszes, pontos függőleges karosszériavezérlés és a határozott gördülési ellenállás sportos egyensúlyát.
Az Aston Martin a 110. évfordulója alkalmából bemutatta a Valour-t, egy látványos, ultra-exkluzív különkiadást, amely az elsőkerék-hajtású sportkocsik hosszú hagyományainak tiszteletére készült.
A teljes egészében szénszálas anyagból készült karosszéria az Aston Martin kortárs formanyelvét ötvözi az 1970-es évek ikonikus V8 Vantage-jének azonnal felismerhető jegyeivel. Az eredmény minden szögből merész és összetéveszthetetlen. A kagylós motorháztetőn nagyméretű „lópatkó” szellőzőnyílás és két NACA légcsatorna található, míg az ikonikus hűtőrács formáját a forma és a funkció fokozása érdekében fejlesztették tovább, és most alumínium lamellák határozzák meg, míg a kétoldali nagy szénszálas légbeömlők a motort és a fékeket látják el hűvös levegővel.
A modern aerodinamikai gondolkodás könnyedén beépült a formatervbe, a légáramlás szakértő irányítása optimalizálja a stabilitást, miközben egyedülállóan magabiztos formatervet eredményez. A kiemelkedő első splitter és a Valour oldalába épített első sárvédő-szellőzőnyílások harmóniában működnek a hátsó, örvényt generáló exoblendákkal, valamint az elegánsan felfelé ívelő Kamm-farokkal és a kiemelkedő diffúzorral, hogy elérjék az aerodinamikai egyensúlyt.
Az Aston Martin a 110. évfordulója alkalmából bemutatta a Valour-t, egy látványos, ultra-exkluzív különkiadást, amelyet az elsőkerék-hajtású sportkocsik hosszú hagyományai előtt tisztelegve építettek.
A Valour egyedi karosszériaszerkezetében első és hátsó nyírólemezek, hátsó felfüggesztéstorony-merevítők és üzemanyagtartály-merevítések is helyet kaptak, amelyek mind a torziós és oldalirányú merevséget is maximalizálják, optimalizált platformot biztosítva a felfüggesztésnek a pontosabb karosszériavezérlés és a nagyobb kifinomultság érdekében. Emellett egy új kormányrendszer megszünteti a nem kívánt rugalmassági forrásokat, hogy a vezető még részletesebb érzetet, kapcsolatot és közvetlenséget kapjon.
A szériafelszereltségű karbon-kerámia fékek megnövelt fékteljesítményt és az acél fékekhez képest jelentősen, 23 kg-mal kisebb rugózatlan tömeget biztosítanak, lehetővé téve a vezető számára, hogy maximális magabiztossággal és precíz irányítással fedezze fel a Valour teljes teljesítménypotenciálját. A Valour lenyűgöző teljesítményét egy sor gyönyörű, 21 colos, kovácsolt könnyűfém „Honeycomb” keréktárcsa teszi teljessé, melyekre AML-specifikus Michelin Pilot Sport S 5 gumiabroncsok kerültek az ihletett kezelhetőség és úttartás érdekében nedves és száraz körülmények között egyaránt.
Az Aston Martin a 110. évfordulója alkalmából bemutatta a Valour-t, egy látványos, ultra-exkluzív különkiadást, amely az elsőkerék-hajtású sportkocsik hosszú hagyományainak tiszteletére készült.
A Valour időtlen, kétüléses pilótafülke is szokatlan egyszerűséggel és csábító tapintással rendelkezik. Ennek központi eleme a kézi sebességváltó váltókarja. A megmunkált alumínium, titán, szénszálas vagy diófából készült váltógomb és a mechanikus kapcsolatot hangsúlyozó, szabadon hagyott váltómechanizmus révén a Valour a fizikai és érzelmi elkötelezettséget hangsúlyozza, amely a fejlődéssel szemben elveszett.
Ezen kívül a Valour belső tere eredeti és rendkívül hatékony kombinációkkal tündököl, amelyekből az ügyfelek saját egyedi specifikációjukat állíthatják össze, beleértve a hagyományos gyapjú tweedet, amelyet az Aston Martin 1959-es Le Mans-győztes DBR1-esének üléshuzatai ihlettek, valamint a csúcstechnológiás szénszálas szövést, amelyet a Valour könnyűszerkezetes teljesítményű üléseinek burkolatához használnak. A tulajdonosok kézzel festett csíkok és grafikai minták széles választékából választhatnak, amelyeket 21 fényezési szín közül bármelyikre fel lehet vinni.
Az első kiszállítások a tervek szerint 2023 negyedik negyedévében kezdődnek meg.