A Rolls-Royce Amethyst Droptail egyike annak a négy modellnek, amelyeket kifejezetten egy adott ügyfél számára készítettek. Bemutatkozása a néhány napja leleplezett La Rose Noire-t követi.
A különleges Rolls-Royce kívülről duotone színkombinációt visel. A Globe Amaranth virág ihlette a lágy lila színt, amely az autó fő fényezéséül szolgál és amelyet az autógyártó egy mélylila Amethyst festékkel párosított. A lágy lila ezüstös alaptónusú, míg a sötétebb árnyalat kék, piros és lila csillámpelyheket vegyít a fényesség fokozására.
Mind a négy keréken 22 colos polírozott alumínium felnik találhatók, amelyek belsejében egy kontrasztos lila festéknyom is megtalálható. Az autógyártó most először készített kézzel polírozott és kézzel csiszolt kivitelű hűtőrácsot. Több mint 50 órányi közös munkára volt szükség, hogy a felületek egységességét elérjék.
A hűtőrács alatt található az alsó légbeömlő. Ez egy könnyű kompozit anyagból készült, amelyet a Rolls-Royce nyomtatott és 202 kézzel polírozott rozsdamentes acélból készült.
Az aerodinamikus hátsó részen egy nagyméretű funkcionális fa felület található. A vállalat szerint ez „a világ egyetlen „nyers” fa felülete, amely leszorítóerőt termel” egy autón.
Az ügyfél kihívás elé állította az autógyártónak, hiszen olyan elektrokromatikus üveget kellett megtervezzen számára, amely képes változtatni az árnyalatát. Az üveg teljesen átláthatatlan, amikor kikapcsolják, lila árnyalatú. Amikor áttetsző, a belső tér Sand Dunes barna bőrüléseivel megegyező árnyalatú.
Belül a sötét fa és a kontrasztos bőr lágy lila színekkel keveredik. A Rolls-Royce az összes faanyagot tesztelte, hogy azok ugyanolyan tartóssági szabványoknak feleljenek meg, mint a külső darabok. A vállalat több mint 150 mintát több mint 8000 órán keresztül tesztelt az autó végleges felépítése előtt, kitéve őket napfénynek, esőnek és hőmérséklet-ingadozásnak.
A műszerfal középső darabja a Vacheron Constantin-tól származik, és Genfben készült kézzel felhúzott óraművel. A tulajdonosnak lehetősége van arra, hogy a bi-retrográd kijelzővel és kéttengelyes tourbillonnal ellátott órát eltávolítsa és a járműtől elkülönítve tárolja. A Vacheron Constantin szorosan együttműködött a Rolls-Royce-szal az időmérő tervezésénél, amely az ametiszt színt fehérarany alaplemezzel ötvözte.
Tavaly a Rolls-Royce nyilvánosságra hozta, hogy minden idők legnagyobb értékű megrendelései vannak a kézzel épített, egyedi gyártású autókra, így minden bizonnyal láthatunk még egy-két hasonló csodát a márkától.