A divatvilág szerelmesei már izgatottan várják a közelgő Párizsi Férfidivat Hetet, amely nemcsak a legújabb kollekciók bemutatását ígéri, hanem új tervezők és márkák debütálását is.
Eközben a divatipar más területeken is zajos heteket tudhat maga mögött: ikonikus üzletek nyíltak meg, új kollekciók érkeztek, és együttműködések zárták az idei szezont.
Új tervezők és visszatérők a párizsi divat héten
A január 21-én kezdődő esemény a férfidivat iránt érdeklődők egyik legfontosabb állomása lesz 2025-ben. Az eseményen 68 márka mutatja be a legújabb őszi-téli kollekcióját, köztük olyan nagy nevek, mint Pharrell Louis Vuitton-nál, Kim Jones a Dior Homme-nál, valamint Junya Watanabe és a Comme des Garçons.
Idén a divathét különlegessége Willy Chavarria nagy debütálása és Jacquemus visszatérése lesz, amely különösen figyelemre méltó eseménynek ígérkezik. Az eseményt január 21-én a japán Auralee márka nyitja meg, míg az utolsó napon, január 26-án Peter Copping debütál a Lanvinnél.
A LOEWE hiánya ugyan némileg meglepő, de Jonathan Anderson tervei szerint a férfi kollekció márciusban a női kollekcióval együtt kerül bemutatásra.
Gucci retro eleganciája
A Gucci legújabb, 2025-ös elő-őszi kollekciója is a hét egyik nagy híre volt. Sabato De Sarno kreatív igazgató a márka 1970-es évekbeli örökségéből merített ihletet, miközben modern minimalizmussal frissítette fel a ház kódjait.
A kollekció darabjai közül kiemelkedik egy egyszerű zöld nyakkendővel kiegészített taupe színű öltöny, valamint egy monogramos zöld bőr dzseki, amelyet fehér sherpa gallérral tettek különlegessé. A márka Instagram posztjában hangsúlyozta, hogy a kollekció célja a múlt és a jelen közötti kapcsolat megteremtése, amely új életet lehel a klasszikus darabokba.
Supreme téli újdonságai
A hideg idő beköszöntével a Supreme bemutatta legújabb együttműködését a Spyder márkával, amely technikai kabátokat és GORE-TEX anyagú pulóvereket kínál. Az új kollekció részeként téli pólók is megjelentek, köztük egy Grinch témájú darab és több logózott dizájn.
A Supreme tehát továbbra is a streetwear iránt érdeklődők egyik kedvenc márkája, amely nemcsak funkcionális, hanem stílusos megoldásokat is kínál.
Balenciaga legnagyobb üzlete
A Balenciaga újra megnyitotta pekingi zászlóshajó üzletét, amely a márka eddigi legnagyobb boltja. Az 1204 négyzetméteres üzlet a Taikoo Li Sanlitun komplexumban található, és négy szinten kínálja a márka legújabb ruhadarabjait, kiegészítőit és ékszereit.
A „nyers építészet” koncepciójára épülő bolt emellett egy kiállítást is bemutat, amely a márka korábbi ikonikus darabjait helyezi reflektorfénybe. A privát vásárlási szalon a felső szinten kapott helyet, tovább fokozva a luxus élményét.
Saint Mxxxxxx utolsó cseppje
A Saint Mxxxxxx és a Denim Tears együttműködése az idei szezon egyik legizgalmasabb projektje volt, amely most egy utolsó kollekcióval zárul. A kollekció középpontjában egy öltöny, nyakkendő és overál áll, amelyek a két márka közös munkáját tükrözik.
Emellett a márka továbbra is elérhetővé teszi jellegzetes, distressed hatású pulóvereit és farmerjeit, amelyek a casual megjelenés kedvelői számára nyújtanak izgalmas lehetőségeket.
A Párizsi Férfidivat Hét nemcsak az iparág egyik legfontosabb eseménye, hanem bepillantást nyújt a divat jövőjébe is. A nagy nevek és feltörekvő tehetségek bemutatkozása, valamint az új trendek és technológiák megjelenése minden évben izgalmas pillanatokat hoz a divatrajongók számára.
A hét eseményei, az új üzletek megnyitása és a szezonális kollekciók bemutatása mind azt mutatják, hogy a divat nemcsak a külsőségekről szól, hanem kulturális, művészeti és gazdasági szempontból is meghatározó erővel bír. Ezért is érdemes figyelemmel követni a divatvilág legfrissebb híreit, hiszen minden darab, kollekció és esemény mögött egyedi történetek és értékek rejtőznek.