A hiperautó hétéves történetében tervezett legextravagánsabb egyedi Bugatti Chiron leleplezése segítette a Monterey Car Week igazán pompás kezdetét.
Ez a Bugatti Chiron Super Sport Golden Era, a Bugatti Sur Mesure testreszabási részlegének testre szabott alkotása. Ez a Bugatti W16-osának ünneplése, amelynek gyártása akkor szűnik meg, amikor az utolsó, csak pályára szánt Mistral Roadster kigurul a márka franciaországi Molsheim-i gyárából.
A gigantikus 8,0 literes W16-os motor ebben a hangolásban 1578 lóerőt teljesít, ami elég ahhoz, hogy mindössze 2,2 másodperc alatt elérje a 100 km/órás sebességre a hosszú farkú, karbon karosszériás kupé.
A megrendelő – egy Bugatti szuperfan, aki különösen kedveli a W16-os motort – azt szerette volna, ha megbízása egy gördülő tisztelgés lenne a mérnöki történelem előtt, amely a páratlan erőforrás megalkotásában csúcsosodott ki, és amelyet először a Veyronban alkalmaztak közel 20 évvel ezelőtt.
„Tekintettel a projekt víziójára és igényességére – és a fantasztikus elképzelésre, amelyet meg akartunk valósítani – a ‘Golden Era’ valószínűleg a legigényesebb testre szabott személyre szabott munka, amelyen a csapatom és én valaha dolgoztunk” – mondta Achim Anscheidt, a Bugatti korábbi formatervezési igazgatója, aki a projektet irányította.
„Csapatunk egy olyan koncepciót javasolt, amely a márka ikonjainak 45 vázlatát tartalmazta, amelyeket közvetlenül magára az autóra rajzoltunk volna kézzel, és a tulajdonos azonnal beleszeretett az ötletbe. A megvalósítás elég egyszerűnek tűnhet, de a tökéletes és időtálló kivitelezés elérése több türelmet és kézműves munkát igényelt, mint azt valaha is el tudná képzelni.”
Először is, egy „Doré” nevű egyedi arany színt készítettek, amelyet az autó nagy részén alkalmaztak – az árnyalat az első negyedrész közelében metálfekete felé változik. Miután az alaplakk elkészült, megkezdődött a Bugatti járművek történelmi kollázsainak kézzel készített, 400 órás, aprólékos rajzolási folyamata.
„Már a kezdetektől fogva világos volt számunkra, hogy csak akkor érhetünk el hiteles felületet ezeknél a vázlatoknál – és a Bugattinál a hitelesség a legfontosabb -, ha valóban azokat a ceruzákat használjuk, amelyeket a papírra vázoláshoz használunk – bármi más azt eredményezné, hogy valami hamisnak vagy rossz minőségűnek tűnne. Ezért kellett tehát olyan eljárást találnunk, amely lehetővé teszi számunkra, hogy ceruzákat használjunk, és minden vázlatot kézzel, közvetlenül a festékre készítsünk.”
Az utasoldalon a Bugatti első korszakának ikonjai láthatók, 1909-től az alapító Ettore Bugatti 1949-ben bekövetkezett haláláig. A Type 41 Royale – amelyet 1926-os bemutatásakor a legfényűzőbb autónak tartottak – éppúgy szerepel itt, mint a Type 57 SC Atlantic, amelyet széles körben a valaha tervezett egyik legszebb autónak tartanak.
A vezetőoldalon a modern egzotikus autók, köztük az EB110, a Veyron és a Chiron 19 autóvázlata kínál vizuális idővonalat a Bugatti 1987-es újjászületésétől napjainkig. A középpontban a W16-ot alkotó 3712 egyedi alkatrész egyszerűsített ábrázolása áll.
Belül három Bugatti-ikon került kézzel felhelyezésre minden egyes ajtópanelre egy speciális, bőrfelületre tervezett festék-kefe kombinációval. Az EB110, a Veyron és a Chiron szembenéznek őseikkel: a Type 35-össel a Type 57 SC Atlantic és a Type 41 Royale. További egyedi motívumok veszik őket körül, köztük finom „Golden Era” varrással és kézzel írt „One-of-One” emlékeztetőkkel.
A Bugatti ügyvezető igazgatója, Hendrik Malinowski hozzátette: „A Sur Mesure szó szerint azt jelenti, hogy testre szabott, és ez a teljes ultraluxus, ügyfélközpontú megközelítés az, ami igazán megkülönbözteti az autótervezést Minden lépés, minden döntés és – a Golden Era esetében – minden ceruzavonás a tulajdonos szoros felügyeletével és közreműködésével készült, hogy olyan módon felülmúlja az elvárásait, amire egyetlen más márka sem képes.” A Bugattit a márka nem tudta volna felülmúlni.
A hivatalos átadásra a megrendelőnek a Monterey Car Week-en került sor. Az árat nem közölték, de az biztosan több, mint a Bugatti Chiron Super Sport 4 millió dolláros alapára.